Er ViaBill et must på webshops nu om dage?

Er ViaBill et must på webshops nu om dage?

marts 21, 2019 Slået fra Af Redaktion

Rigtig mange webshopejere er blevet glade for ViaBill, og det er der en grund til. Det er naturligvis ikke en garanti, at det hæver salget på sin webshop. Dette skyldes blandt andet, at der er rigtig mange faktorer, der spiller ind, når det gælder salg. Det er alt fra priser, reklame, SEO og selve brugervenligheden af webshoppen, men også virksomhedens kendskabsgrad spiller den rolle.

At få ViaBill ind på sin webshop er derfor ikke et lighedstegn med øget salg. Har man en nogenlunde god base for sin virksomhed, så vil ViaBill være et rigtig godt valg. Det er særligt den sidste del af måneden, man kan se en effekt. Det skyldes formentligt, at mange kunder er tilbageholdende med pengene sidst på måneden, eller også er kontoen ved at være lidt i lavvande.

Kunden bliver nemmere fristet til at trykke ”køb” ved et lavere månedligt beløb

Ser en kunde eksempelvis et par bukser, som vedkommende har ønsket sig i flere måneder, og disse er på tilbud på den pågældende webshop, så kan ViaBill være det, der giver det sidste skub, som fører til et gennemført salg. Det virker meget nemmere for kunden at skulle betale 50 kr. om måneden i et år for eksempel, i stedet for at skulle betale 600 kr. på én gang, hvis der ikke er så mange penge at rykke med på det pågældende tidspunkt. Man får altså gennemført de salg, hvor kunden er overvældet af en høj pris, men sagtens kan overkomme et mindre, månedligt beløb.